Documenten verzamelen

Documenten verzamelen voor de verkoop van uw woning.

Indien u van plan bent om zelf uw woning te verkopen is het verstandig om alvast al uw documenten die betrekking hebben op de te verkopen woning te verzamelen.

 

Welke documenten heb ik direct nodig om mijn woning aan te melden bij makelaar1?

Hoewel het makkelijk is om onderstaande documenten bij de hand te houden bij het invullen van het aanmeldformulier is het niet noodzakelijk. Ook zonder deze documenten kunt u prima uw huis aanmelden. 

 

Hoe en met welke documenten kan ik me het beste voorbereiden op het invullen van het aanmeldformulier?

-  Een oud taxatierapport

-  De eigendomsakte van de te verkopen woning

-  TIP! Kijk eens op Funda naar vergelijkbare woningen die in de verkoop staan

 

Welke documenten zijn handig voor de toekomstige kopers?

-  Garantiebewijs van aanwezige apparatuur

-  Eventuele onderhoudscontracten

-  Gebruiksaanwijzingen

-  Plattegronden van de woning

-  Informatie over de buurt (voorzieningen, scholen, winkelcentra)

 

Natuurlijk komen wij ook nog bij u langs voor de opname van de woning. Indien u niet alle documenten kunt vinden dan helpen wij u.

 

TARIEVEN     STAP VOOR STAP      WAAROM ZELF VERKOPEN?    AANMELDEN